אפשרו לילדיכם לעשות שינוי משמעותי ממש עכשיו!תרפיה-באמנות_בתל_אביב
אצלנו בקליניקה בתל אביב תמצאו מגוון קבוצות טיפול חדשות לילדים

הקבוצות מועברות ע"י נשות הצוות אשר להן הכשרה מקצועית וגישת טיפול איכותית
לפרטים נוספים צרו קשר במייל או התקשרו אל דפנה 054-450-2898

הרשמות לקבוצת מיומנויות חברתיות ופיתוח כישורים חברתיים למגוון הגילאים נמשכת, מדי חודש נפתחות קבוצות חדשות. לפרטים נוספים התקשרו לדפנה.

לחצו על השלט למעבר לדף המיומנויות החברתיות

טיפול בקבוצות לילדים (קבוצות חברתיות)

טיפול קבוצתי בילדים הינה שיטת טיפול יעילה מאוד  בקרב ילדים ומתבגרים עקב הצורך המולד של ילדים באינרטאקציה וביחסים בין אישיים עם בני גילם.
שיטת הטיפול הקבוצתית בילדים מדמה ומתרגלת מצבים וקשיים חברתיים בזמן אמת ולכן מאפשרת לילדים ולמתבגרים לתרגל ולעצב הרגלים חדשים אשר
מקנים להם יכולת אמיתית להתמודד במגוון רחב של בעיות ומצבים המאפיינים את גיל הילדות. הטיפול הקבוצתי לילדים מתאים במיוחד:

  • בפיתוח מיומנויות חברתיות, ופיתוח כישוריים חברתיים.
  • לילדים המתמודדים עם דחייה חברתית, וילדים עם דימוי עצמי נמוך.
  • לילדים ביישניים וילדים עם חוסר ביטחון עצמי.
  • לילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז.
  • לילדים המתמודדים עם קושי בוויסות רגשי.
  • לילדים עם בעיות התנהגות.

לחצו על הקבוצה המבוקשת על מנת לקרוא  אודותיה

קבוצת הכנה לכיתה א'

במסגרת קבוצתית זו אנו נותנים דגש לחשיפה לפעילויות מוטוריות, קוגניטיביות וחברתיות-רגשיות המותאמות למטלות הנדרשות בכיתה א', החל ממוטוריקה גסה, כדוגמת חיזוק מערכת היציבה (ישיבה ליד השולחן), חיזוק מוטוריקה עדינה לאחיזת כלי כתיבה ועד לשיפור תפקודים הדורשים תכנון, רצף, קצב תואם והתארגנות (התארגנות עם חפצים אישיים והתארגנות במרחב השולחן ליד ילדים נוספים).

במהלך הקבוצה ניתן דגש לתחום הרגשי על מנת לחזק את ביטחונו העצמי של הילד ולתת מענה לחששותיו (הלגיטימיים) והמעבר ממסגרת הגן לכיתה א'.

התהליך אשר עובר הילד בקבוצה מאפשר לו לחוות חווית הצלחה, הנאה ופיתוח יכולות למידה תואמות גיל.

כמו כן, הקבוצה מלווה בהדרכת הורים, דבר המסייע רבות להפחית את רמת החרדה של ההורים ולתמוך בהם עצמם, מה שחשוב לא פחות.

מיומנויות חברתיות

במסגרת קבוצה חברתית זו הילדים נחשפים לפעילויות מכוונות מטרה לחיזוק ושיפור הביטחון העצמי בקבוצה, , לומדים איך ליצור קשרים חברתיים ומפתחים מגוון מיומנויות חברתיות ומיומנויות משחק חברתיות.סדנאות_לילדים_בתל_אביב
במסגרת זו הילד מתנסה במיומנויות חדשות ורוכש כלים להתמודדות חברתית בקבוצת השווים, זאת באמצעות חשיפה לסיטואציות של התמודדות עם קונפליקטים חברתיים, הכרה וקבלת האחר, עידוד יוזמה תקשורתית תקינה והעלאת תחושת השייכות החברתית. במסגרת זו הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות של הילד עולות ומשפרות את ההשתלבות החברתית בבית הספר או בגן.

קושי חברתי וקושי רגשי קשורים זה בזה פעמים רבות, ומשפיעים אחד על השני. הקבוצה מאפשרת ללמוד כיצד לתקשר ולחבור בצורה טובה יותר אל בני אותו הגיל, והיא מהווה שיקוף, וכן הזדמנות לתיקון, של ההתנהגות החברתית של כל ילד מחוץ לקבוצה.

הפעילות הקבוצתית מהווה סימולציה "לעולם האמיתי". במפגשים אלו הילדים מגלים שאינם לבד ויש עוד ילדים החולקים קשיים הדומים לשלהם – עצם הגילוי מעודד ומחזק. נוצרת קבוצת שייכות כאשר תחושה זו לכשעצמה הינה סוג של צורך חברתי מולד. בפעילות הקבוצתית ניתנת הזדמנות לנטילת יוזמה ולעזרה לאחרים, מה שמעצים ומסייע בבניית  דימוי עצמי  חיובי.

אנו מגבשות קבוצה כך שכל חבריה הם בני אותו גיל ובעלי קשיים חברתיים שונים על מנת שהקבוצה תהיה מדמה מציאות ככל שניתן.

 

במהלך הקבוצה מתקיימים שלושה מפגשי הורים: מפגש היכרות, מפגש אמצע ומפגש סיכום:

•       מפגש ההיכרות מתקיים ביחד עם ההורים והילד/ה, במפגש זה אנו מחליטים יחד על מספר מטרות טיפול אישיות (כ-4-5 מטרות לכל ילד/ה) שמהוות את בסיס העבודה בקבוצה.

•         מפגש האמצע מיועד לעדכן את ההורים בתהליך אותו עובר ילדם בקבוצה ולתת כלים ליישום המטרות בבית ובמסגרת הלימודית.

•         מפגש סיום הנועד לסיכום התהליך בהתבסס על המטרות האישיות של הילד/ה, ומתן המלצות להורים ולמסגרת החינוכית בהתאם לצורך שעולה.

 

דוגמאות למטרות אישיות :

•         תצליח להזמין חבר/ה למשחק

•         תקבל את חוקי וכללי הקבוצה

•         תצליח להמליל את רגשותיה בקבוצה

•         תחווה חוויה של הצלחה בקבוצה

•         תצליח לעבור מפעילות לפעילות ללא תיווך

•         תצליח להביע אמפטיה או הזדהות כלפי חברי הקבוצה

•         יצליח לבצע הוראות ללא תיווך

•         יצליח לעמוד בכל משימות הקבוצה

•         יצליח לא להיגרר אחרי ילדים משתוללים

•         יצליח להמתין לתורו

•         יצליח לחוות ניצחון והפסד באופן מותאם

•         יצליח להקשיב לדברי החברים מבלי להתפרץ

קבוצת בישול

קבוצת-בישול-טיפולית-לילדיםבקבוצת הבישול הילדים נהנים מתוצרים מידיים מעשי ידם. מתרחשת חוויה של יצירה ומשחק אישי וקבוצתי, תוך  גירוי חושי אינטנסיבי (מגע, טעם וריח). במהלך הבישול מבינים תהליכים קוגניטיביים (הבנת תהליכים, תכנון מוקדם) ותקשורתיים (שיתוף פעולה, לימוד הדדי, בקשת עזרה, המתנה בתור). הילדים חווים חוויות הצלחה והנאה מהתהליך והתוצרים, כך מתחזק הביטחון העצמי של הילד והאמונה בתחושת המסוגלות והיכולות שלו, משתכללות המיומנויות החברתיות, שכן שיתוף הפעולה בין הילדים משמעותי בתהליך זה.
הקבוצה מיועדת לילדים בעלי קשיי קשב וריכוז וקשיים בוויסות הרגשי. מטרת העל של הקבוצה הינה ללמד את הילדים להקשיב ולעקוב אחרי הוראות, התארגנות, דחיית סיפוקים ועבודה בשיתוף פעולה עם חברים.
הקבוצה מתאימה גם לילדים אשר נמנעים ממגוון מאכלים וזקוקים למסגרת מכילה ותומכת להתנסות. במהלך הקבוצה מתקיימת התייחסות לתזונה, חקירת טעמים שונים, וחשיפה לטעמים חדשים.
הטיפול מתקיים בקבוצות קטנות ע"פ גיל ומונחה על ידי מרפאה בעיסוק ותרפיסטית באומנות.

קבוצת כתיבה

ריפו_בעיסוק_לילדים_בתל_אביב הקבוצה מיועדת לילדים בגילאי בית-ספר המתקשים בתהליך הכתיבה (התארגנות, קצב, התעייפות).
במהלך הקבוצה ניתנת חשיבות גדולה על בניית תחושת הביטחון בכתיבה וביסוס תחושת המסוגלות. סיוע בהתארגנות במשימות כתיבה והבעה בכתב, תוך דגש על ביסוס מיומנויות הדרושות לכתיבה יעילה ותפקודית, הכוללות :שליטה באחיזת העיפרון וכלי כתיבה אחרים, קצב כתיבה נכון, אימון לכתב יד קריא, דיוק השימוש באותיות ובמילים, פיתוח יכולת העתקה מהלוח, ארגון רעיונות והבעה בכתב וארגון הכתיבה באופן מסודר במחברת.
בקבוצה הילדים יתרגלו שיפור מיומנויות הנדרשות לכתיבה מיומנת, כולל מוטוריקה עדינה, תפיסה חזותית, כישורים מרחביים ותכנון מוטורי על ידי משחק ותנועה.

קבוצת משחק- פעוטות הורים

המעבר משלב התינוקות לשלב הפעוטות חופן בחובו התנסויות חדשות ומאתגרות הן לילד והן להוריו. לא בהכרח התנסויות אלו נחוות באופן חיובי, וחלקן אף מתגלות קבוצת-משחק-פעוטות-הורים-בתל-אביבכתסכול אחד ארוך ומתמשך.

גיל שנתיים הוא אחד מנקודות הציון שהורים רבים תוהים לגביו וחלקם הגדול בהיעדר ניסיון קודם ועל אף ניסיון קודם, מגיעים אליו ביראה ובחשש גדול. האם אפשר להקל?  כן!

בקבוצת הורים וילדים מצומצמת נלמד איך לתת תיווך לילדים ונלמד אותם כיצד מתחברים, כיצד יוצרים שיחה. על ידי הדגמה מותאמת הילדים לומדים איך יוצרים תקשורת, לומדים לדבר על ידי חיקוי של צלילים, מילים ומשפטים שאנו המבוגרים אומרים. הילדים לוקחים חלק במשחק הדדי כמו גלגול כדור, מפתחים סקרנות והתעניינות בסביבה ומבססים את הקשר הורה-ילד שהינו הבסיס לפיתוח התחום החברתי
בקבוצה הילדים יחד עם ההורים חווים עידוד וחיזוק לגבי המסוגלות שלהם, הם חווים הצלחות תקשורתיות. נעודד את הילדים להביע את עצמם, ניצור מצבים בהם יש חווית הצלחה ונחזקם במילים, במגע, בחיוך והנאה משותפת.
תקשורת המבוססת על כבוד לילד תצליח! תקשורת הבנויה מהבנת הצרכים של הילד תהווה בסיס לקשר חזק וטוב בין ההורים לילדם ותהווה בסיס חשוב לילד עצמו כאדם בוגר.

הטיפול מתקיים בקבוצות קטנות ומונחה על ידי שתי נשות טיפול- תרפיסטית באומנות/ מרפאה בעיסוק / קלינאית תקשורת ע"פ צורכי הקבוצה.

קבוצת עשר אצבעות

קבוצת-טרום-כתיבה-לילדים-בתל-אביב--עשר-אצבעות

קבוצה חוויתית ומהנה לילדים בגילאי 4-5, במסגרתה נעשית חשיפה לפעילויות מוטוריקה עדינה לחיזוק ושיפור תפקודי ידיים וטרום כתיבה. מיועדת לילדים המציגים קושי בציור, צביעה וגזירה ובתפקוד במטלות השחלה, בנייה והרכבה. קשיים אשר עלולים להוביל להימנעות מתפעול משחקים וכלי כתיבה.

קבוצת ויסות חושי

קבוצות על פי גיל  מועברות ע"י מרפאה בעיסוק המיועדות לילדים עם סרבול מוטורי וקשיים בוויסות החושי
קבוצת-תנועה-ותחושה-לילדים-עם-קשיים-בויסות-חושי

נשמח לענות על שאלות

שמכם

כתובת הדוא"ל:

טלפון ליצירת קשר:

תוכן ההודעה

למי מתאים טיפול קבוצתי:

אם אתם מרגישים שילדכם חרד, מתקשה לשאת גבולות ומסגרת, מתקשה להשתלב בקבוצה גדולה, מרגיש דחיה חברתית, מתקשה ליצור קשרים חברתיים ולתחזק אותם לאורך זמן מתמודד עם קשיים בוויסות הרגשי וקשיי קשב וריכוז – ייתכן שכדאי לתת לו תמיכה מקצועית בתחום הרגשי- חברתי.
קבוצה טיפולית, מאפשרת לילדים להתנסות בסיטואציות חברתיות, ללמוד כישורים חברתיים וליישמם באופן חיובי ואפקטיבי.
הקבוצות מונחות על ידי שתי נשות מקצוע מנוסות ומקצועיות, בסביבה תומכת ומכילה. במהלך המפגשים השבועיים הילדים רוכשים את הכלים כיצד להתנהל בצורה יעילה יותר בחברת השווים בבית הספר או בגן הילדים.

טיפול פרטני מתאים יותר במקרים בהם המצב הרגשי של הילד הוא כזה אשר רוב תשומת ליבו מופנית פנימה לתכנים ורגשות אישיים, הילד מתקשה לראות ולהיות פנוי לאחר ואין לו את המשאבים הנדרשים על מנת ליצור קשרים חברתיים ולהתחלק עם ילדים אחרים בתשומת ליבו של המנחה.
במפגש היכרות בקליניקה יינתן לכם יעוץ והכוונה לגבי הקבוצה המתאימה ביותר עבור ילדכם, התאמה לטיפול פרטני בתחום המתאים לו/ לה או תיאום הדרכת הורים על פי הצורך.

.

צרו קשר

נשמח לענות על כל שאלה ותהייה, כתבו לנו ונענה לכם בהקדם האפשרי. תודה