קלינאית תקשורת לילדים ונוער בתל אביב

מהי קלינאות תקשורת :קלינאית תקשורת בתל אביב

קלינאית תקשורת מטפלת בילדי גן ובית ספר עם מגוון קשיים התפתחותיים בתקשורת, שפה, דיבור ואכילה, כמו איחור שפתי, לקויות שפה-למידה, הפרעות היגוי, קשיים תקשורתיים (ספקטרום אוטיסטי), הפרעות באכילה והאכלה, גמגום וקול.

המנהל הפדגוגי של האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך (פורסם בחוברת "קווים מנחים לעבודת עובדי הוראה ממקצועות הבריאות ומטפלים באמצעות אמנויות במערכת החינוך", תשע"ו):

מקצוע ההפרעות בתקשורת נשען על ידע בתחומי השפה והלשון, השמיעה, הרפואה והפסיכולוגיה.

מטרת העל של קלינאי העובד עם מטופל הינה עבודה מתוך ראייה הוליסטית, שתאפשר השתתפותו המיטבית בחיי ביה"ס מבחינה לימודית, חברתית ורגשית.

תחומי עיסוקו של הקלינאי הינם קידום יכולות התקשורת, השפה הדבורה והכתובה, אכילה ובליעה ותפקודי השמיעה.

 

אילו ילדים זקוקים לאבחון/ טיפול של קלינאי תקשורת:speech therapist

  • טיפול בליקויי שפה על רקע מולד או נרכש
  • טיפול בליקויי דיבור – הפרעות שטף, היגוי וקול.
  • טיפול בליקויי תקשורת – לילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי או הסובלים מקשיים בהתמודדות חברתית
  • טיפול באכילה והאכלה
  • טיפול ופיתוח יכולות משחק תואמות גיל.
  • יעוץ והדרכה להורים, מסגרות חינוכיות ואנשי טיפול אשר עובדים עם המטופל.

 

מהלך הטיפול של קלינאי תקשורת:

קלינאי תקשורת יעריך את יכולות התפקוד של המטופל בתחום הנבדק ובהשוואה למצופה מתפקודו באבחון ודיווח ההורים והצוות החינוכי – יוכל להבין ולעמוד על אופיים של הקשיים עימם מתמודד המטופל.

היות ולקשיים בתחום הטיפול של קלינאי התקשורת יכולה להיות השפעה על יכולות הלמידה, ההשתלבות החברתית והביטחון העצמי של הילד – מומלץ לפנות לקלינאי תקשורת כאשר עולה החשד על קיומו של קושי באחד מתחומי הטיפול של קלינאי התקשורת. טיפול בזמן המתאים יכול לצמצם פערים ולמנוע יצירת קשיים משניים (כמו דימוי עצמי נמוך). במסגרת הטיפול הילד והוריו מקבלים כלים להתמודדות עם הקשיים בבית ובמסגרות החינוכיות.

נני שי-
קלינאית תקשורת

נני שי קלינאית תקשורת- תל אביב

אני מאמינה גדולה במעורבות ההורים בתהליך הטיפולי מתוך מחשבה שההורים הם המומחים לילדם.

התהליך האבחוני מתחיל במפגש הכרות עם ההורים במטרה לשמוע ולהבין יותר לעומק את הקשיים עימם מתמודד הילד ואת הסיפור ההתפתחותי של הילד בעיני הוריו.

במהלך פגישות הטיפול, ככל שמתאפשר ומתאים לגיל הילד והעדפותיו – ההורים נוכחים, מעורבים, מקבלים כלים ותורמים לאפקטיביות של הטיפול. כאשר נדרש מקיימים שיחות רק עם ההורים לצורך חשיבה משותפת וקבלת הדרכה. עבודת צוות עם אנשי טיפול נוספים והצוות החינוכי, כאשר רלוונטי, גם כאן חשובה בעיני כחלק מהעבודה הרב- מערכתית שנדרשת.

השכלה: תואר ראשון (B.A) מאוניברסיטת תל אביב מהחוג לחינוך מיוחד ולימודים כלליים.

תואר שני (M.S) בהפרעות בתקשורת מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק, ארה"ב. מוכרת כ- SSS-SLP על ידי ארגון הקלינאיות התקשורת האמריקאית (ASHA) המחייב לעמוד בסטנדרטים מקצועיים בין לאומיים. מוכרת כקלינאית תקשורת התפתחותית לאחר 10 שנות עבודה במכון להתפתחות הילד בביה"ח לוינשטיין ברעננה. בעלת הכשרה כמנחת קבוצות ילדים.

נשמח לענות על שאלות

שמכם

כתובת הדוא"ל:

טלפון ליצירת קשר:

תוכן ההודעה

צרו קשר

נשמח לענות על כל שאלה ותהייה, כתבו לנו ונענה לכם בהקדם האפשרי. תודה