קלינאית תקשורת לילדים ונוער בתל אביב

מהי קלינאות תקשורת :קלינאית תקשורת בתל אביב

קלינאית תקשורת מטפלת בילדי גן ובית ספר עם מגוון קשיים התפתחותיים בתקשורת, שפה, דיבור ואכילה, כמו איחור שפתי, לקויות שפה-למידה, הפרעות היגוי, קשיים תקשורתיים (ספקטרום אוטיסטי), הפרעות באכילה והאכלה, גמגום וקול.

המנהל הפדגוגי של האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך (פורסם בחוברת "קווים מנחים לעבודת עובדי הוראה ממקצועות הבריאות ומטפלים באמצעות אמנויות במערכת החינוך", תשע"ו):

מקצוע ההפרעות בתקשורת נשען על ידע בתחומי השפה והלשון, השמיעה, הרפואה והפסיכולוגיה.

מטרת העל של קלינאי העובד עם מטופל הינה עבודה מתוך ראייה הוליסטית, שתאפשר השתתפותו המיטבית בחיי ביה"ס מבחינה לימודית, חברתית ורגשית.

תחומי עיסוקו של הקלינאי הינם קידום יכולות התקשורת, השפה הדבורה והכתובה, אכילה ובליעה ותפקודי השמיעה.

 

אילו ילדים זקוקים לאבחון/ טיפול של קלינאי תקשורת:speech therapist

  • טיפול בליקויי שפה על רקע מולד או נרכש
  • טיפול בליקויי דיבור – הפרעות שטף, היגוי וקול.
  • טיפול בליקויי תקשורת – לילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי או הסובלים מקשיים בהתמודדות חברתית
  • טיפול באכילה והאכלה
  • טיפול ופיתוח יכולות משחק תואמות גיל.
  • יעוץ והדרכה להורים, מסגרות חינוכיות ואנשי טיפול אשר עובדים עם המטופל.

 

מהלך הטיפול של קלינאי תקשורת:

קלינאי תקשורת יעריך את יכולות התפקוד של המטופל בתחום הנבדק ובהשוואה למצופה מתפקודו באבחון ודיווח ההורים והצוות החינוכי – יוכל להבין ולעמוד על אופיים של הקשיים עימם מתמודד המטופל.

היות ולקשיים בתחום הטיפול של קלינאי התקשורת יכולה להיות השפעה על יכולות הלמידה, ההשתלבות החברתית והביטחון העצמי של הילד – מומלץ לפנות לקלינאי תקשורת כאשר עולה החשד על קיומו של קושי באחד מתחומי הטיפול של קלינאי התקשורת. טיפול בזמן המתאים יכול לצמצם פערים ולמנוע יצירת קשיים משניים (כמו דימוי עצמי נמוך). במסגרת הטיפול הילד והוריו מקבלים כלים להתמודדות עם הקשיים בבית ובמסגרות החינוכיות.

נני שי-
קלינאית תקשורת

נני שי קלינאית תקשורת- תל אביב

תמר ברטוב
קלינאית תקשורת

קלינאית תקשורת בתל אביב- תמר ברטוב

אודות נני שי :קלינאית תקשורת בתל אביב

אני מאמינה גדולה במעורבות ההורים בתהליך הטיפולי מתוך מחשבה שההורים הם המומחים לילדם.

התהליך האבחוני מתחיל במפגש הכרות עם ההורים במטרה לשמוע ולהבין יותר לעומק את הקשיים עימם מתמודד הילד ואת הסיפור ההתפתחותי של הילד בעיני הוריו.

במהלך פגישות הטיפול, ככל שמתאפשר ומתאים לגיל הילד והעדפותיו – ההורים נוכחים, מעורבים, מקבלים כלים ותורמים לאפקטיביות של הטיפול. כאשר נדרש מקיימים שיחות רק עם ההורים לצורך חשיבה משותפת וקבלת הדרכה. עבודת צוות עם אנשי טיפול נוספים והצוות החינוכי, כאשר רלוונטי, גם כאן חשובה בעיני כחלק מהעבודה הרב- מערכתית שנדרשת.

השכלה: תואר ראשון (B.A) מאוניברסיטת תל אביב מהחוג לחינוך מיוחד ולימודים כלליים.

תואר שני (M.S) בהפרעות בתקשורת מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק, ארה"ב. מוכרת כ- SSS-SLP על ידי ארגון הקלינאיות התקשורת האמריקאית (ASHA) המחייב לעמוד בסטנדרטים מקצועיים בין לאומיים. מוכרת כקלינאית תקשורת התפתחותית לאחר 10 שנות עבודה במכון להתפתחות הילד בביה"ח לוינשטיין ברעננה. בעלת הכשרה כמנחת קבוצות ילדים.

אודות תמר ברטוב :

קלינאית תקשורת בעלת תואר שני (M.A) בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב, וניסיון קליני רב באבחון ובטיפול בילדים, מתבגרים ומבוגרים בעלי קשיים בשמיעה, שפה ודיבור. מדריכה קלינית של סטודנטיות.ים וקלינאי.ות תקשורת.

קלינאית תקשורת בתל אביב

הגישה הטיפולית

אני מאמינה בהתאמת הטיפול למטופל, ליכולותיו ולצרכיו, כך שהמטופל ומשפחתו הם שותפים פעילים בבניית התוכנית הטיפולית. מטרת הטיפול הכללית, בכל תחום מתחומי הטיפול, היא לשפר את יכולתו של המטופל לתקשר עם סביבתו באופן טבעי, קל, זורם ונינוח.

הטיפול מתקיים באווירה נעימה ומהנה והוא כולל מתן הדרכה וכלים להמשך תרגול הנלמד בבית ובמצבים שונים בחיי היומיום.

תחומי הטיפול:

טיפולי היגוי
מיועדים לילדים בכל הגילאים אשר דיבורם מאופיין למשל  ב:

·         מובנות דיבור ירודה – מדברים לא ברור, לא מובנים לרבים מהסובבים אותם

·         לא מפיקים כלל צלילים מסויימים (כגון ר', ל' ועוד)

·         החלפת אותיות (למשל הוגים ת' ו-ד' במקום ק' ו-ג')

·         הגייה של השורקות עם הלשון בין השיניים, דחיקת לשון

שיקום שמיעתי

מיועד לילדים ומבוגרים עם ירידה בשמיעה המעוניינים לשפר את יכולות התפיסה השמיעתית שלהם על ידי אימוני שמיעה להבנת דיבור במצבים שונים כגון – על רקע רעש, בטלפון, בשיחות מקצועיות, חברתיות וכו'.

מגוון הטיפולים: טיפול פרטני, טיפול קבוצתי וטיפול מרחוק.

טיפולי קול

מיועדים לכל מי שסובל מתופעות של צרידות בקול, מאמץ או כאב בזמן דיבור, איבוד קול, גובה-טון לא מותאם וכו'.
* לפני ביצוע אבחון קול יש לגשת לרופא אא"ג לבדיקת הגרון ומיתרי הקול ולהגיע עם התשובה לאבחון.

טיפולי שפה

מיועדים לילדים אשר מתקשים בהבנת שפה (הבנת שאלות, הוראות וכו') או מתקשים להביע את עצמם בהתאם לגילם. לדוגמא, בעלי קשיי שיום ושליפה, מדברים מעט יחסית, מדברים סחור-סחור, מסבירים ומתארים באופן לקוני או לא ברור, מתקשים בהטיות של מילים וכו'.

נשמח לענות על שאלות

שמכם

כתובת הדוא"ל:

טלפון ליצירת קשר:

תוכן ההודעה

צרו קשר

נשמח לענות על כל שאלה ותהייה, כתבו לנו ונענה לכם בהקדם האפשרי. תודה