אימון אישי (קוצ'ינג) לילדים ונוער בתל אביב
נעמי מן, מאמנת אישית (קוצ'רית) לילדים ונוער בתל אביב, בשיטת האימון האינטגרטיבי.
מאמנת מוסמכת בוגרת "יוזמות" – אוניברסיטת בר-אילן .
"כאשר אני הייתי ילדה-נערה איזה מאמנת הייתי צריכה שתהיה לי"?
זאת שאלה שמלווה אותי לאורך כל הדרך. אני מגיע לחדר האימון בתשוקה והבנה, שבכל אחד/ת מאיתנו יש איכויות שרק מחכות לצאת החוצה.
הזכות והידע ללוות, לגלות, לתרגל ולהציע לילדים, כלים להכיר ולנהל את עצמם מבפנים – מרגשים אותי כל יום מחדש.
נעים מאוד,
נעמי מן, מאמנת אישית (קוצ'רית) לילדים ונוער, מאמנת מוסמכת – חברה בלשכת המאמנים.
# אימון בשיטה האינטגרטיבית לילדים ונוער.
# אימון נוער, מתבגרים ומשפחה .
אני גרה בתל-אביב ואמא לילדה מתבגרת.
הגעתי להיות מאמנת ילדים אחרי שנים של אימון אישי למבוגרים ומתוך צורך וכלים להיות הורה מבין ופתוח יותר לדרכים ונקודות מבט.
מהו אימון (קוצ'ינג) לילדים ונוער
האימון האינטגרטיבי מבוסס על תפיסת עולם של אהבה וכבוד לילד*. מה שמעניין הוא מה הילד חווה, ולא התווית ששמו עליו. איפה הקושי, ואיזו מיומנות הוא צריך לפתח כדי להתגבר עליו.
כאשר יש "כאב" – תמיד תהיה מנגד תכונה שמסתירה (תכונה מוחצנת).
באימון האינטגרטיבי, הילד לומד שמה שהוא חושב ומאמין על עצמו, משפיע במידה רבה מאוד על מה שהוא חווה ומצליח לעשות. כאשר הוא לומד לשנות את מה שהוא חושב – הרבה דברים מתחילים לקרות.
כל ילד צריך להרגיש בבית: אהוב – נחוץ – שייכות
באימון הילד לומד גם מיומנויות שהוא בעל הבית על המחשבה שלו, על התודעה שלו, ועל המעשים שלו. כאשר זה מתרחש, הילד מגלה בתוכו יכולות, שמדהימות אותו ובדרך כלל גם את סביבתו.
תהליך האימון:
בתחילת האימון יציב הילד מטרה לעצמו (מתוך "הרעש" שלו) – ובמהלך כל האימון הוא ילמד ויתאמן במיומנויות שיסייעו לו להשיג אותה. בדרך כלל התהליך מתקיים בתקופה של שלושה – ארבעה חודשים. המיומנויות שרכש, ישרתו אותו גם בהמשך חייו, ואפילו כשיהיה אדם בוגר.
אימון ילדים מתאים לתפיסת עולם שילד מסוגל להכיל, מוצג בשפתו ובאמצעות מושגים מעולמו. האימון נותן לילד הרגשה שהאימון הוא "בעדו".
הכלים, התרגילים והתובנות שבתהליך –
יבנו, יחזקו ויכינו את ילדכם להמשך הדרך,
ויהפכו אותו למאמן (לחיים) הכי טוב של עצמו!
האימון מתאים לכל ילד ונער שרוצה:
• ליצור תקשורת וקשרים טובים ואפקטיביים יותר.
• לחזק ולשפר את הבטחון הפנימי ביכולות שלו ולהעלות את הדימוי העצמי.
• להאמין, להעריך ולאהוב את עצמו.
• מודעות (הכרה והבנה של מי שאני)
• לאמץ לעצמו מחשבות מעצימות ומקדמות – בבית הספר, בבית, בקרב חברים.
• אמון ותקשורת מול דמויות סמכות
• אינטימיות והבנה של מערכות יחסים
• להתמודד בצורה טובה ויעילה יותר עם אתגרים ומשברים.
• להתחבר טוב יותר להורים ולאחים וליצור פתיחות ושותפות.
• לבטא את עצמו ואת הרגשות שלו בביטחון.
• התהליך מומלץ לילדים מגיל 10 ומעלה.
חווית חוסר הצלחה או כישלון בגיל התבגרות בתחום הלימודי, חברתי, רומנטי, יכולה להיתפס אצל המתבגר כסימן המעיד לכך "שאני פשוט לא טוב בזה" (בגלל חוסר פרספקטיבה).
איזון בין תחומי החיים והתמודדות מיטבית עם משברים ורגשות מאמללים מאפשרת למתבגר להכיר ולהבין את עצמו ולהכניס יותר שקט פנימי.
*הטקסט כתוב בלשון זכר, אך פונה לכל המינים.